zapisz się
na newsletter

i odbierz kod na 2 książki po 50 gr z wybranej oferty
Literatura
faktu i historia
Literatura naukowa
Sortuj produkty po:
nazwie
od A do Z
od Z do A
/
cenie
od najniższej
od najwyższej
/
dacie dodania
od najnowszych
od najstarszych
Harmonia
Wydawca: Adam Marszałek
wysyłka: 48h
22,40
-20%
28,00 zł
Harmonia - rozumienie "harmonii", z chińskiego he xie, oraz "harmonijnego społeczeństwa".
Oddanie
Wydawca: Adam Marszałek
wysyłka: 48h
24,64
-20%
30,80 zł
Rozwój gospodarczy Xia Ni Demokracja Biqiu Shi Cywilizacja Xiaodong Li Harmonia Weiwen Zhang Wolność Yujun Wu Równość Xiaoyun Wu Sprawiedliwość Lv Wang Rządy prawa Zhen Han Yu Yan Patriotyzm Lihe Dong Oddanie Dan Liu Prawość Xiang Liu Gang Xue Przyjaźń Rong Li Yun Feng
Gra peryferyjna
Wydawca: Scholar
wysyłka: 48h
31,12
-22%
39,90 zł
Prezentowana książka stanowi studium z zakresu krytycznej socjologii wiedzy. Wybranym do badania przypadkiem są tu nauki polityczne w ich polskim wydaniu. Na ich przykładzie autorzy pokazują ogólniejsze prawidłowości, które w mniejszym lub większym stopniu mogą być charakterystyczne dla nauk społecznych w Polsce i w krajach podobnych pod względem położenia w globalnych hierarchiach. Położenie to określone jest zaś mianem peryferyjnego czy też semiperyferyjnego i wiąże się ono w pierwszej kolejności z zależną pozycją gospodarczą oraz polityczną danego kraju. Głównym metodologicznym rysem monografii jest próba innowacji polegającej na połączeniu ujęcia teoretycznego inspirowanego pracami Pierre’a Bourdieu z podejściem uwzględniającym kontekst międzynarodowy i jego implikacje, które inspirowane jest tzw. szkołą zależności, w szczególności zaś teorią systemu światowego Immanuela Wallersteina. Z tych dwóch nurtów teorii krytycznej wywodzi się też tytułowe hasło „gry peryferyjnej”, w którym pojęcie „gry” odwołuje się do metaforyki Bourdieu, gdzie cechą każdego pola społecznego jest posiadany przez jego uczestników „zmysł gry”, z kolei pojęcie peryferii jest jednym z głównych elementów teorii Wallersteina. Tomasz Warczok – socjolog, adiunkt w Instytucie Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, członek Zespołu Studiów nad Peryferyjnością w Instytucie Studiów Społecznych im. Profesora Roberta Zajonca Uniwersytetu Warszawskiego. Publikował m.in. w pismach: „Current Sociology”, „Polish Sociological Review”, „Kultura i Społeczeństwo” czy „Studia Socjologiczne”. Ostatnio współautor książek: Granice symboliczne. Studium praktyk kulturowych na przykładzie działań zawodowych pracowników socjalnych (2013) oraz Literatura polska po 1989 roku w świetle teorii Pierre’a Bourdieu (2014). Tomasz Zarycki – socjolog, geograf społeczny, profesor i dyrektor w Instytucie Studiów Społecznych im. Profesora Roberta Zajonca Uniwersytetu Warszawskiego. Publikował m.in. w pismach: „Current Sociology”, „Geoforum”, „East European Politics and Societies”, „Europe-Asia Studies” czy „Theory and Society”. Autor m.in. książek: Ideologies of Eastness in Central and Eastern Europe (Routledge, 2014) oraz (wspólnie z Rafałem Smoczyńskim) Totem inteligencki: Arystokracja, szlachta i ziemiaństwo w polskiej przestrzeni społecznej (w druku).
Znaki (nie)pamięci
Wydawca: Universitas
wysyłka: 48h
25,35
-35%
39,00 zł
Najczęściej historię traktuje się jako domenę działalności ekspertów – historyków, zaś pamięć jako wytwór wspólnot pamięci. Ta ostatnia może obejmować pamięć rodzinną czy komunikacyjną, jak i pamięć społeczności lokalnych, regionalnych czy narodowych. W tym drugim przypadku stanowi ona podstawę do kształtowania się tożsamości grupowej, ale może również być wykorzystywana do legitymizacji porządku politycznego. Wówczas często staje się polem walki ideologicznej. Już wstępny przegląd treści książki wskazuje na wielopłaszczyznowość zagadnień związanych z (nie)pamięcią zbiorową i jej znakami w przestrzeni. Poczynając od rozważań teoretycznych, mających na celu określenie zakresu i pola działań, po studia przypadku skupiające się na performatywnym wymiarze pamięci zbiorowej – na uczestnikach rytuałów pamięci: od grup rekonstruktorskich, poprzez młodzież dbającą o miejsca pamięci i świadków historii, po rowerzystów budujących tor dla rowerów górskich na Kopcu Powstania Warszawskiego. Innym, niezbędnym wymiarem badań nad pamięcią zbiorową, jest badanie pamięci miejsc, a więc w wąskim znaczeniu tego terminu – historii upamiętnień w krajobrazie kulturowym kraju. Mamy nadzieję, że książka ta zainteresuje naukowców, studentów i pasjonatów interesujących się przeszłością i podchodzących do niej z wielu różnych perspektyw: historycznej, kulturoznawczej, antropologicznej, etnologicznej i socjologicznej.
Wyniki badań prezentowane w niniejszej książce to zapis stanu współczesnego po 25 latach przemian społeczno-cywilizacyjnych, które swym oddziaływaniem objęły społeczności zarówno Polaków, jak i Czechów. Główny tytuł tomu eksponuje sfery życia duchowego dzieci i młodzieży i – być może – pozwoli lepiej dostrzec swoistą wartość płynącą z połączenia różnych wymiarów, z synergii całościowego (czy wielowymiarowego) postrzegania funkcjonowania człowieka w warunkach pogranicza. Autorzy tomu żywią nadzieję, że porównanie wyników badań z lat 1990/1991 oraz 2014/2015 i zgromadzony w ten sposób obszerny materiał empiryczny mogą zainteresować wielu badaczy zagadnień pogranicza, badaczy zaolziańskiej kultury i oświaty, administrację terytorialną i edukacyjną, mieszkańców pogranicza, jak również inne grupy zajmujące się problemami mniejszości narodowych zarówno w Polsce, jak i w Republice Czeskiej.
Wyniki badań przeprowadzonych w latach 2014/2015 to zapis obecnego stanu religijności i postaw młodzieży zamieszkującej region pogranicza polsko-czeskiego wobec Inności religijnej, ale również – poprzez porównanie obecnych wyników z wynikami badań z lat minionych (rok 1998 i rok 2009) – skonfrontowanie tego stanu z przemianami społeczno-cywilizacyjnymi, które swym oddziaływaniem objęły społeczności Polaków po obu stronach Olzy, a także Czechów. Autorzy tomu żywią nadzieję, że zgromadzony bogaty materiał empiryczny oraz wnioski wynikające z badań porównawczych mogą zainteresować badaczy polsko-czeskiego pogranicza, badaczy kultury i religii społeczności pogranicza, jak również szeroki krąg osób zawodowo związanych z oświatą i edukacją młodzieży z pogranicza Śląska Cieszyńskiego.
Społeczność pedagogów zajmujących się edukacją w środowiskach wielokulturowych, a przede wszystkim edukacją międzykulturową, od lat przejawia starania o respektowanie wymogów metodologicznych i wysoki poziom metodologiczny studiów i badań. […] Dowody dbałości o metodologiczną stronę badań znajdują się w licznych publikacjach z zakresu pedagogiki międzykulturowej. W serii „Edukacja Międzykulturowa”, w której ukazuje się niniejszy tom, różnym sprawom metodologii poświęcone zostały odrębne prace, ale zagadnienia metodologiczne znajdują odzwierciedlenie we wszystkich tomach wspomnianej serii. Teraz oddajemy do rąk Czytelników kolejny zbiór tekstów dotyczących w znacznej mierze tematyki metodologicznej. prof. zw. dr hab. Tadeusz Lewowicki (fragment Wprowadzenia)
W niniejszej książce autorzy mieli zamiar pokazać, jak bardzo polska krytyka feministyczna jest „uparcie wielowątkowa, wątpiąca, mająca świadomość umowności i zmienności swoich politycznych celów. Pełna pasji, zaskakująca i nieprzewidywalna, bogata intelektualnie. Niemęcząca (czytelniczek i czytelników) i nieumęczająca (literatury), porzucająca stereotypy, niedzieląca świata na kobiety i mężczyzn, burząca granice i niezasłaniająca się jedyną prawdą czyjegoś osobistego doświadczenia jako alibi”. [...] Mamy nadzieję, że Czytelniczki i Czytelnicy tej książki odnajdą w zebranych tu głosach właśnie taki złożony obraz polskiej krytyki feministycznej, która nie wyczerpała swoich możliwości i która wciąż chce się spierać i dyskutować o tym, co jest nam bliskie – o literaturze i jej bohaterach oraz bohaterkach. Monika Świerkosz Tom pod redakcją Moniki Świerkosz jest w pełni udaną próbą podsumowania dwudziestu lat rozwoju polskiej krytyki feministycznej i badań genderowych. Książka zawiera lektury krytyczne i osobiste, zgodnie z zapowiedzią „sporne”, to znaczy konkurencyjne wobec przeszłości i poszukujące miejsca dla twórczości wielu autorów i przede wszystkim autorek, które nie doczekały się dostatecznie dociekliwych analiz wykorzystujących nowoczesną metodologię feministyczną. Zastosowane procedury naukowe są wielowątkowe, heterogeniczne i przydatne w całościowej refleksji współczesnego literaturoznawstwa. W szkicach pojawiają się różne punkty widzenia, a perspektywa badawcza łączy się z problematyką konfliktów kulturowych i społeczno-politycznych. prof. Monika Rudaś-Grodzka
We współczesnej psychologii historyczno-kulturowej dzieła literackie i dokumenty historyczne stanowią ważne źródło informacji na temat przeżyć psychicznych ich autorów i ludzi minionej epoki. Był to problem szczególnie istotny także dla przedstawicieli szkoły lwowsko-warszawskiej. Obok teorii czynności i wytworów Kazimierza Twardowskiego, znaczącą rolę odegrała teoria kratyzmu Władysława Witwickiego, w świetle której przeprowadzono pierwszą w dziejach psychologii polskiej psychologiczną analizę platońskich Dialogów i nowotestamentowych ewangelii. Czy wskazany prawie sto lat temu kierunek poszukiwań był właściwy i czy wnosi on obecnie coś istotnego do psychologicznych badań nad dokumentami historycznymi, odpowiada w pewnym stopniu niniejsza monografia (ze Wstępu). Podstawą badania Autor czyni teksty pisane antycznego Izraela (Stary Testament) i chrześcijaństwa I w. n.e. (Nowy Testament) oraz teksty arabskie z okresu narodzin islamu VII w. (Koran). Wnioskowania zaś o zmiennych psychologicznych dokonuje na podstawie wskaźników językowych i zmian obecnych w analizowanych tekstach. Niezwykle ciekawe badania psycholingwistyczne utwierdziły Autora, iż dążenia kratyczne jak też sposób ich zaspokajania, zmieniają się historycznie i zależą od stopnia rozwoju i zorganizowania społeczeństwa (z recenzji prof. Jadwigi Muszyńskiej).
Dialog w rodzinie
wysyłka: 48h
23,70
-21%
30,00 zł
Część I Dialog w rodzinie, uwarunkowania i znaczenie Agnieszka Belcer Rodzina jako kolebka dialogu Sylwia Gwiazdowska-Stańczak Komunikacja rodzinna w Internecie Magdalena Jankowska Dialog między rodzeństwem - świadomość pełnionych ról Ks. Władysław Kądziołka Rola i udział rodziców w dialogu rodzinnym Patrycja Kozera-Mikuła Dialogue with Child in Adolescence (Dialog z dzieckiem w okresie adolescencji) Jadwiga Barbara Pawlak Dialog w rodzinie remedium na potencjalne problemy prawne Agnieszka Salon Dialog w rodzinie z osobą z uszkodzeniem mózgu Część II Dialog w rodzinie a media Joanna Sosnowska Obraz rodziny w telewizyjnych reality show Ewa Krzyżak-Szymańska "Moja rodzina" na Facebooku w percepcji gimnazjalistów Ewa Krzyżak-Szymańska Uwikłani w sieci. Wzory aktywności internetowych dzieci i młodzieży w kontekście postaw rodzicielskich Agnieszka Warzyszak Wybory medialne a dialog między rodzicami i dziećmi Karolina Wilkołaska Jakość relacji syna z matką a jego postawy wobec macierzyństwa Część III Dodatek Beata M. Parysiewicz Współpraca rodziny i szkoły jako dialog Karolina Komsta Relacje w rodzinie z problemem uzależnienia infoholicznego Małgorzata Wyżlic "Szkoła dla Rodziców i Wychowawców" - szkołą dialogu między rodzicami i dziećmi Małgorzata Wyżlic Dialog w teorii Spotkań Małżeńskich
Z perspektywy filozofii polityki, socjologii i nauk o polityce przedstawiciele różnych dyscyplin humanistyki i nauk społecznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego poddali analitycznej refleksji i interpretacji pojęcie „religia obywatelska”. Opisano, zanalizowano i zinterpretowano obecność i przejawianie się religii obywatelskiej we współczesnych społeczeństwach, w tym polskim. Podjęto także próbę przejęcia z nauk społecznych i akomodacji w historii Polski pojęcia „religia obywatelska”, w ramach badań archeologicznych i nauk historycznych.
Próba spojrzenia przekrojowego i wskazania na najważniejsze tendencje odnośnie do przemian etnicznych dokonujących się w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Punktem wyjścia jest omówienie zasadniczych różnic i podobieństw w zakresie struktury etnicznej i wyznaniowej poszczególnych państw w perspektywie niemal trzech dekad, a także zwrócenie uwagi na zróżnicowanie kulturowe, polityczne i ekonomiczne jako warunkujące powstawanie lub – odwrotnie – uśmierzanie konfliktów etnicznych. Podjęto także problem najważniejszych kwestii narodowościowych poprzez wskazanie na określone czynniki warunkujące, głównie o charakterze politycznym.
Książka jest plonem ogólnopolskiej konferencji naukowej pt. Dyskryminacja seniorów w Polsce. Diagnoza i przeciwdziałanie, zorganizowanej przez Katedrę Polityk Publicznych Instytutu Politologii UKSW w listopadzie 2015 roku. Autorzy tekstów charakteryzują najczęstsze przejawy bezpośredniej i pośredniej dyskryminacji seniorów. Pokazują, w jakich obszarach nierówne traktowanie ze względu na zaawansowany wiek jest w Polsce najuciążliwsze. "Prześwietlone" pod tym względem zostają: rynek pracy, aktywność zawodowa, funkcjonowanie systemu emerytalnego, sytuacja rodzinna i mieszkaniowa, praca opiekuńcza nad seniorami, realizacja prawa do dobrej administracji, sytuacja w służbie zdrowia.
Człowiek w każdej epoce często stawiał pytania nurtujące jego serce i rozum. W sposób szczególny pytania te dotyczyły różnych problemów, sensu i celu jego życia. Człowiek XXI wieku nie jest również wolny od nich. Pomimo wielkiego skoku cywilizacyjnego w porównaniu do epok minionych, dzisiejszy człowiek pyta o przyczynę samobójstw, o sens cierpienia i starości, o źródła zdrowia psychicznego, o zrozumienie osoby niepełnosprawnej czy wreszcie o szacunek do otaczającej nas przyrody. Niniejsza publikacja stara się nie tylko przybliżyć czytelnikowi problemy współczesnego świata, ale także rzucić światło nadziei na dylematy, które rodzi styl współczesnego życia.
Aktualność myśli Roberta Michelsa
Wydawca: Scholar
wysyłka: 48h
31,12
-22%
39,90 zł
Roberta Michelsa nie należy łączyć jedynie z politologią, albowiem ze wszystkich trzech ojców założycieli elityzmu (tzw. święta trójca elityzmu: Mosca, Pareto, Michels), to właśnie on przedstawił podejście najbardziej socjologiczne. Wiele miejsca w naukowej działalności Michelsa zajmuje wypracowanie jednolitej ramy teoretycznej dla badań empirycznych nad elitami; jako badacz twórczo nawiązał do dorobku Moski, Pareto oraz Webera. Jego wkład w rozwój elityzmu polegał na dostarczeniu empirycznych przesłanek słuszności tego stanowiska, a żelazne prawo oligarchii partii politycznych przynależy do współczesnego kanonu nauk społecznych. W Polsce jak dotychczas nie ukazały się ani monografia poświęcona Robertowi Michelsowi, ani tłumaczenie jego największego dzieła Zur Soziologie des Parteiwesens in der modernen Demokratie. Untersuchungen über die oligarchischen Tendenzen des Gruppenlebens (1911), stąd prezentowana książka wypełnia istniejącą w tej problematyce lukę. Myśl Michelsa jest przedmiotem badań zarówno historyków myśli socjologicznej, jak i socjologów polityki, politologów zajmujących się partiami politycznymi oraz specjalistów od organizacji i zarządzania. Autor wykazuje kompetencje badawcze we wszystkich tych dziedzinach. (…) Książka ta może być pomocna szczególnie dla studentów socjologii (powinna trafić do spisu lektur w ramach historii myśli socjologicznej), politologii (partie polityczne, elity) oraz na kierunku organizacja i zarządzania (tendencje oligarchiczne organizacji). fragment recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Romana Bäckera Radomir Miński (Poznań 1974) – doktor nauk społecznych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2005); obecnie zatrudniony na Uniwersytecie Humanistycznym SWPS w Warszawie. Autor książki Stosunki pracy w sektorze MSP na przykładzie Kępińsko-Ostrzeszowskiego Zagłębia Meblowego (2007) oraz wielu artykułów naukowych poświęconych zróżnicowaniu społecznemu w teorii i empirii, elityzmowi, oraz stosunkom własności. Zajmuje się też badaniami ewaluacyjnymi instytucji działających w obszarze wykluczenia społecznego – autor raportów i diagnoz lokalnych. Zainteresowania badawcze: metodologia badań społecznych, praktyczne zastosowania socjologii, socjologia polityki, teoria elit, socjologia gospodarki, socjoekonomiczna teoria własności, zróżnicowanie społeczne, wykluczenie społeczne, powiązania edukacji z rynkiem pracy. Promotor licznych prac magisterskich i dyplomowych.
Szkice z teorii kultury
Wydawca: Scholar
wysyłka: 48h
32,76
-22%
42,00 zł
Szkice z teorii kultury są dziełem ze wszech miar wyjątkowym. Książka ta miała pierwotnie ukazać się w roku 1968, jednak w wyniku wydarzeń marcowych i represji nałożonych na jej autora, zamiar ten nie mógł zostać zrealizowany. Przez wiele lat dzieło to uznawano za bezpowrotnie zaginione. Ocalało z pożogi dziejowej w jednym, niepełnym egzemplarzu korektowym, który został niedawno odnaleziony i stał się podstawą niniejszej edycji. Z jednej strony praca ta jest szczególnie ważnym – urastającym wręcz do rangi symbolu – przykładem przedemigracyjnej twórczości Zygmunta Baumana i fascynującego klimatu intelektualnego końca lat sześćdziesiątych XX wieku. Z drugiej zaś zawarte w niej analizy – obejmujące m.in. zjawiska indywidualizacji, ambiwalencji, czy też intensyfikacji globalnych powiązań – stanowią zalążek późniejszych rozpoznań autora. Można ją czytać zarówno jako świadectwo swoich czasów, jak i dzieło, które poza ten okres zdecydowanie wykracza. dr Dariusz Brzeziński […] Otóż żyjemy w epoce, która zdaje się, po raz pierwszy w dziejach, uznawać wieloznaczność kulturową za stan przyrodzony i nieodmienny świata, forytować taką formę osobowości, która w atmosferze wieloznaczności dobrze sobie radzi i czuje się nawet jak przysłowiowa ryba w wodzie; i nawet szczyci się tym, że nieoznaczoność ludzkiej sytuacji nie tylko wykryła, ale i zaakceptowała jako stan prawdziwie ludzki i na sposób ludzki szlachetny i wzniosły – jako powołanie człowieka. Z tekstu
Prezentowane w publikacji pamiętniki zawierają cenny z pedeutologicznego punktu widzenia opis głównie zawodowych doświadczeń nauczycielek. Autorki w swoich biografiach zawodowych koncentrują się głównie na zdarzeniach, ważnych punktach przełomowych/krytycznych dziejących się w momencie opisywania, a mających niezwykły wpływ na pracę zawodową nauczycielek. Na uwagę zasługuje niepowtarzalność opisów, bogactwo doświadczeń i refleksji, jakie snują Autorki nad sensem pracy z uczniem, bogactwem i niepowtarzalnością zawodowych doświadczeń, którym nadają indywidualny sens oraz znaczenia. [...] Emanująca z treści pamiętników refleksja nad sobą jako nauczycielką, a także żoną, matką czy własnym człowieczeństwem są efektem świadomej refleksji nad sensem i walorami zawodowych działań. Piśmiennictwo pamiętnikarskie, będące formą utrwalania i przekazywania historii życia czy pracy zawodowej osób żyjących w danej epoce, jest zjawiskiem dawnym i powszechnym. Mimo iż jest nacechowane indywidualizmem i subiektywizmem odautorskim, umożliwia rozpoznanie wielorakich problemów i uwarunkowań nauczycielskiej pracy w wymiarze osobistym, zawodowym i społecznym. […] Opublikowanie zbioru pamiętników, w którym zaprezentowane są osobiste doświadczenia nauczycielek, umożliwi nie tylko lepsze poznanie ich zawodowej biografii, ale również podjęcie odpowiednich kroków wzmacniających społeczne funkcjonowanie nauczycieli w przestrzeni szkoły. Z recenzji prof. zw. dra hab. Mirosława J. Szymańskiego
Wstęp do wyboru pism Kuczalskiej-Reinschmit pomyślany został jako syn­tetyczny opis przypływów i odpływów zainteresowania działalnością lider­ki polskich sufrażystek w XX wieku. Zawiera zatem informacje o najważniej­szych placówkach jej pracy i zagadnieniach, wokół których koncentrowała się jej myśl emancypacyjna, jednak ich monograficzne ujęcie w układzie chrono­logicznym stanie się przedmiotem osobnej pracy: „Ster” pod redakcją Pauli­ny Kuczalskiej-Reinschmit. Prezentowany wybór pomyślany został jako etap przygotowawczy tej książki, a zarazem jej kontekst źródłowy. Lokalizacja prac Kuczalskiej-Reinschmit, rozproszonych na łamach wie­lu czasopism, nie byłaby możliwa bez pomocy osób opiekujących się Biblio­grafią Literackiej Zawartości Czasopism Polskich XIX i XX wieku w Instytu­cie Badań Literackich PAN, tzw. Kartoteką Adama Bara. Dotarcie do tych prac, znajdujących się nieraz w materiałach rzadko i niechętnie udostępnia­nych z powodu złego stanu ich zachowania, oraz ich kopiowanie było możli­we dzięki przychylności i pomocy władz i pracowników Biblioteki Narodowej w Warszawie. Personelowi obu wymienionych wyżej instytucji serdecznie dziękuję za nieocenione wsparcie na pierwszym etapie poszukiwania i kom­pletowania materiału źródłowego.
Bezpieczeństwo Tom 5 Programy promocji
Wydawca: PWN
wysyłka: 48h
140,27
-17%
169,00 zł
Promocja bezpieczeństwa to działania zmierzające do jego upowszechniania, lansowania i popularyzacji. Układ i zakres tomu V - podobnie jak w poprzednich czterech tomach cyklu - jest spójny i ciekawie ujęty. Poza promocją bezpieczeństwa w wymiarze indywidualnym i społecznym Czytelnik znajdzie w nim między innymi rozważania o inicjatorach i organizatorach działań, o grupach społecznych, które należy objąć szczególnym oddziaływaniem w zakresie tej promocji, oraz o wykorzystaniu zdobyczy techniki w promowaniu bezpieczeństwa.
Koncepcja dobrobytu społecznego obejmuje dziedziny aktywności ludzkiej, które są domena. bardzo szerokiego spektrum nauk. W każdej dyskusji dotyczącej dobrobytu należy brać pod uwagę zdrowie, jako immanentny jego element, a także kwestię, w jakim stopniu środowisko i warunki społeczne wpływają, na zdrowie i jakość życia człowieka. Ten aspekt dobrobytu jest omawiany w czterech opracowaniach, których tematyka obejmuje między innymi pozytywne i negatywne skutki wzrostu dobrobytu, teorie dobrobytu w kontekście ubezpieczeń zdrowotnych, różne oblicza pestycydów i ich wpływ na zdrowie, a także coraz większe znaczenie kompresjoterapii w polskiej medycynie. Druga część publikacji rozpatrująca dobrobyt z perspektywy nauk ekonomicznych zawiera opracowania poświęcone miedzy innymi takim zagadnieniom, jak: kontrowersje wokół pomiaru produktu krajowego brutto, dobrobyt społeczno-gospodarczy w kontekście technologii informacyjno-komunikacyjnych na przełomie XX i XXI wieku, ekorozwój w powiatach w Polsce, rola funkcji personalnej uczelni wyższych i jej wkład w rozwój gospodarczy regionów, a także analiza kształtowania się popytu na pieniądz w Polsce.
1
/
2
/
3
/
4
/
5
... 144
Idź do strony:
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka