zapisz się
na newsletter

i odbierz kod na 1 książkę za 50 gr z wybranej oferty
Literatura
faktu i historia
Literatura naukowa
Kalendarium
23 luty
2007
w porcie lotniczym w amerykańskim Phoenix zastosowano po raz pierwszy skaner do prześwietlania odzieży pasażerów przy pomocy promieniowania RTG
Sortuj produkty po:
nazwie
od A do Z
od Z do A
/
cenie
od najniższej
od najwyższej
/
dacie dodania
od najnowszych
od najstarszych
Ćwiczenia to kompleksowa publikacja do terapii pamięci i mowy osób dotkniętych chorobą Alzheimera czy innymi stanami demencyjnymi, składająca się z materiału werbalnego i ilustracyjnego. Prezentowane materiały przeznaczone są głównie dla osób z otępieniem lekkim i umiarkowanym, choć przy odpowiednim zaangażowaniu terapeuty mogą sobie z nimi poradzić chorzy w początkowej fazie otępienia głębokiego. Zaproponowane ćwiczenia skierowane są nie tylko do logopedów czy terapeutów, opiekunów i wolontariuszy w świetlicach opieki dziennej, ale przede wszystkim do rodzin osób chorych, gdyż przede wszystkim w rodzinie chory szuka pomocy, zrozumienia i akceptacji. Ćwiczenia przygotowane są zarówno do pracy samodzielnej, jak i wspólnej z opiekunem w sytuacji, gdy pacjenci mają problem ze zrozumieniem polecenia, koncentracją czy wymagają udziału drugiej osoby w realizacji zadania. Przedstawiony tu zbiór materiałów pomoże uruchomić nie tylko procesy myślowe, ale także pozytywne emocje, wzmacniając poczucie własnej wartości, które często ulega zachwianiu wskutek choroby.
Oddajemy Państwu kolejny, trzeci już tom Wspomnień absolwentów UMK. Jest to swoisty i ważny dialog międzygeneracyjny, gdzie przeszłość przeplata się z teraźniejszością i stanowi pomost wiodący ku przyszłości. We wspomnieniach absolwentów pojawiają się teksty w całości poświęcone sylwetkom osób, które szczególnie zostały zapamiętane przez Absolwentów. Do nich należy tekst autorstwa Cecylii Łubieńskiej-Iwaniszewskiej o Helenie Putowskiej. Ze wspomnień absolwentów wyłania się również obraz funkcjonowania instytucji kulturalnych. Widać to na przykładzie działalności Galerii ZSP w Toruniu, opisanej przez Elżbietę Wiśniewską w tekście pt. Studencki azyl kultury. Wspominano także działania struktur jednostek akademickich w ramach UMK. Tu warto przywołać niezwykle bogaty faktograficznie tekst autorstwa Aliny Kamińskiej pt. Kronika Katedry Chemii Ogólnej 1951–1980. Tekst jest nie tylko opisem funkcjonowania Katedry, ale interesującym i poruszającym zapisem wydarzeń, osób i przeżyć towarzyszących tworzeniu i funkcjonowaniu zespołu naukowego chemików, począwszy od lat 50. ubiegłego wieku do chwili obecnej. Fakty z życia naukowego i osobistego pracowników Katedry (ich fascynacje i awanse zebrane, uzupełnione wierszowanymi życiorysami, ilustrowane archiwalnymi zdjęciami) szczególnie zainteresują środowisko chemików, którzy mieli w przeszłości i obecnie kontakt z Katedrą / Zakładem Chemii Ogólnej. Z kolei Maria Łubieńska-Brykczyńska wspomina swoją pracę w Bibliotece Głównej UMK, której współczesne funkcjonowanie różni się znacząco od tej, która pozostała w jej pamięci […]. Są też wspomnienia absolwentów różnych typów studiów. Studia polonistyczne w UMK uwieczniły znaczące wydarzenia i osoby z życia Danuty Galus. Z kolei tekst Zbigniewa Synaka pt. Kaszeba z przegrancze (z pogranicza) to prawdziwe bogactwo wspomnień o różnym wymiarze i charakterze, gdzie wspomnienia z lat dziecięcych przeplatają się z okresem studiów biologicznych. Bardzo ciekawym wątkiem w tej książce są wspomnienia absolwentów, które wiążą się bezpośrednio z miastem lub zdarzeniami, które miały miejsce w trakcie ich studiów. Są tu barwne i zaskakująco wierne w swej treści wspomnienia Henryka Galusa pt. Moje studia na UMK w latach 1956–1961. Znalazły się tu również sytuacje anegdotyczne, zawarte w tekście Norberta Wolnomiejskiego pt. Moi asystenci. Szczególnym zapisem wspomnień są również anegdotyczne ilustracje Wiesława Kokocińskiego pod wspólnym tytułem Stworzenie magistra biologii UMK, które również dzisiaj nas bawią i pobudzają do refleksji. W tej samej „kategorii” wspomnień mieszczą się zapiski Józefa Pietrzykowskiego pt. Jak nie zostałem donosicielem. Jest to opis trudnych wydarzeń i wyborów – przedstawiony w sposób niezwykle literacki i interesujący – ze szczęśliwym zakończeniem, które w owych czasach rzadko miało miejsce. Niestandardowe wspomnienia to także piękne wiersze Wandy Sukniewicz-Rusieckiej pt. Per aspera ad astra – w hołdzie złotym absolwentom UMK oraz Czterdziestolecie dyplomu – UMK biologia 1971. Mamy też autora interesującej publikacji – Romana Andrzejewskiego, który w niniejszym tomie zamieścił fragment swoich wspomnień z książki Zapiski Myszołapa. Całość niniejszego opracowania wieńczą zdjęcia oraz skorowidz nazwisk. Z przedmowy dr hab. Beaty Przyborowskiej, prof. UMK
Głównym przesłaniem książki jest podążanie za myślą i praktyką Emila Jaques-Dalcroze'a. Nie jest to jednak próba podsumowania działalności tego wybitnego rytmika, kompozytora i nauczyciela, ale zwrot ku szerokiemu polu znaczeń, w których można odnaleźć obecnie wpływy tej postaci na praktykę pedagogiczną, jak również poszukiwanie idei i myśli Jaques-Dalcroze'a w badaniach i teoriach naukowo-artystycznych.
Prezentowany tom zawiera wyniki badań oraz wypowiedzi teoretyczne naukowców z różnych ośrodków akademickich, logopedów praktyków, językoznawców, lekarzy specjalistów i pedagogów. Autorzy podjęli się upowszechnienia osiągnięć i najnowszych wyników badań, które mogą być wykorzystane w codziennej praktyce diagnostyczno-terapeutycznej. Książka z pewnością zainteresuje logopedów, studentów kierunków logopedycznych, ale także pedagogów, glottodydaktyków, psychologów czy lekarzy specjalistów z zakresu ortodoncji i laryngologii. Tematyka kolejnych rozdziałów koncentruje się wokół zagadnień związanych z problemami o charakterze naukowo-badawczym oraz diagnostyczno-terapeutycznym w logopedii, np. metodologia logopedii, miejsce logopedy w szpitalu klinicznym, metody pracy logopedycznej, rozwój językowy i komunikacyjny dzieci, programowanie terapii w zaburzeniach rozwojowych, wczesna interwencja logopedyczna, techniki pracy z osobami jąkającymi się, najnowsze narzędzia diagnostyczne.
Publikacja przedstawia opisy zapomnianych dziś, lecz nadal potencjalnie przydatnych gier i zabaw ruchowych dla dzieci – ponad sto zabaw i gier opublikowanych w polskojęzycznych podręcznikach w latach 1821-1939. W opracowaniu znajdują się zabawy nie tylko dziś już nieznane, lecz również unikatowe. Publikacja przeznaczona jest zarówno dla badaczy tematu, poszukujących usystematyzowanej wiedzy na temat dawnych gier i zabaw, jak i antropologów kultury, historyków sportu i kulturoznawców.
Zbiór publikowanych w latach 2009–2016 artykułów stanowiących głos w dyskusji o obecnej kondycji i przyszłości polskich uczelni. Autor, profesor Politechniki Wrocławskiej, miał sposobność obserwowania życia akademickiego z różnych pozycji i w rozmaitych sytuacjach. W swoich rozważaniach stawiał pytanie o źródła osobliwej odrębności polskiego świata akademickiego od zachodnich środowisk uniwersyteckich. Poszukując odpowiedzi, dochodził do interesujących refleksji, które publikował na łamach czasopism, wierząc, że gdy nadejdzie czas dyskusji nad stanem i perspektywami edukacji uniwersyteckiej w Polsce, niektóre jego wnioski staną się zarzewiem debaty.
Moja Alma Mater
wysyłka: 48h
48,60
-10%
54,00 zł
Wspomnienia prorektora UMK i profesora prawa pracującego w uczelni od 1962 roku aż momentu przejścia na emeryturę w roku 2012. Ze wstępu autora: "Ta skromna książka ma być w mym zamyśle formą spłaty długu oraz zatrzymaniem w czasie faktów, scen i postaci niektórych pracowników i studentów, którzy przewinęli się przez mury uczelni w tych samych latach co ja".
Złość to naturalne uczucie, które towarzyszy każdemu z nas. Tego, jak nad nią panować, uczymy się przez całe życie. Autorzy wnikliwie omawiają proces pojawiania i uzewnętrzniania się złości – już od momentu narodzin. Przekonują przy tym, że najważniejsze jest to, by poznać jej prawdziwe powody. A może być ich dużo, miedzy innymi niezaspokojone potrzeby, pojawienie się młodszego rodzeństwa, zła atmosfera między rodzicami czy napięcia wśród rówieśników. Ten napisany z humorem poradnik doskonale uczy, jak zrozumieć gniew swojego dziecka i jak sobie z nim poradzić. Dzięki tej książce dowiesz się: jakie są przyczyny wybuchów gniewu u dziecka, dlaczego twoje dziecko reaguje w taki, a nie inny sposób, jak radzić sobie z agresją najmłodszych, jak nauczyć dziecko rozładowywać złość, jak wspomagać dziecko w pokonywaniu czekających je wyzwań, jak panować nad gniewem w codziennych sytuacjach
Kliniki i Zakłady Teoretyczne
wysyłka: 48h
34,00
-15%
40,00 zł
Przez kilka wieków krakowska dzielnica Wesoła słynęła z licznych ogrodów. Dlatego też była ulubionym miejscem spacerów i rekreacji. W 1788r. oblicze dzielnicy uległo zmianie wraz z przeniesieniem tam Szpitala św Łazarza. Wydarzenie to zapoczątkowało historię krakowskiej medycyny w dzielnicy Wesoła. Chociaż założony szpital miał mieć charakter szpitala klinicznego, to jednak w akcie jego powołania całkowicie pominięto Akademię Krakowską. Spowodowane tą sytuacją wieloletnie spory zmusiły Akademię, a następnie Uniwersytet Jagielloński, do poszukiwania własnych rozwiązań. Pierwszym krokiem było przejęcie w 1827r. budynku po loży masońskiej przy ul. Kopernika 7, który zaadaptowano na trzy kliniki uniwersyteckie: chorób wewnętrznych, chirurgiczną i położniczą...
Proces rehabilitacji
Wydawca: Fosze
wysyłka: 48h
29,25
-25%
39,00 zł
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest próbą modelowego ujęcia procesu rehabilitacji, odnoszonego do jego aspektów edukacyjnych. Szczególnie polecamy zainteresowanym pedagogiką specjalną. Przyjmujemy założenie, że proces rehabilitacji zawiera swoiste podstawy i wspólne elementy, które można odnieść do różnych niepełnosprawności – odmienności. Książka ta jest ofertą skierowaną do tych, którzy uczestniczą w procesie rehabilitacji edukacyjnej, medycznej zawodowej i społecznej jako organizatorzy określonych projektów. Zadania i sytuacje w projektach dokonują się też dzięki aktywności samych osób niepełnosprawnych oraz osób nadzorujących te projekty: lekarzy, psychologów, pedagogów specjalnych, służb samorządowych, ruchów samopomocowych, ze szczególnym uwzględnieniem rodziców. Przedstawione w czterech rozdziałach zagadnienia pokazują zarazem, że efektywną rehabilitację edukacyjną osób z niepełnosprawnością determinuje splot czynników, wśród których diagnoza, wczesna interwencja, właściwy dobór strategii i metod postępowania usprawniającego stanowią kluczowe elementy systemowego ujęcia tego procesu. Tezy zaprezentowane syntetycznie w poszczególnych rozdziałach książki eksponują przede wszystkim podejście podmiotowe i społeczno-humanistyczne w procesie oddziaływań rehabilitacyjnych. Akcentują również integracyjną perspektywę w podejmowaniu i rozwiązywaniu problemów jednostek niepełnosprawnych.
Płyta CD to unikalny pakiet 129 wzorów dokumentów kadrowo-płacowych dotyczących stosunku pracy pracowników niepedagogicznych zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych. Dodatkowo znajduje się na niej 40 aktów prawnych niezbędnych przy prowadzeniu spraw kadrowo-płacowych w oświacie.
Składana w ręce czytelników książka jest pokłosiem niezwykłego wydarzenia, które miało miejsce we wrześniu 2015 r. w Lublinie. Po raz drugi w historii działalności uniwersytetów trzeciego wieku w Polsce odbyło się tu spotkanie zarządu AIUTA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Celem prezentowanego zbioru opracowań skupionych wokół idei edukacji ustawicznej jest ukazanie istotnego związku między ref leksjami teoretycznymi, przykładami badań empirycznych dotyczących zagadnień starości i starzenia się a praktycznymi rozwiązaniami i podejmowanymi przez konkretne podmioty oraz instytucje działaniami na rzecz osób starszych. Dzięki refleksji wielu znakomitych autorów z różnych środowisk i krajów czytelnik ma możliwość zapoznania się z różnymi perspektywami teoretycznymi, a także rozwiązaniami praktycznymi. Przyjęte przez redaktora tomu zestawienie tekstów i ich układ z jednej strony służy wskazaniu przykładowych innowacyjnych rozwiązań z różnych stron świata w dziedzinie aktywności edukacyjnej osób starszych, z drugiej zaś strony przybliża niezwykle interesujący i wielopłaszczyznowy świat refleksji teoretycznej nad starością. Oby oddany do rąk czytelnika tom był zachętą do oglądu zmieniającej się rzeczywistości społecznej, do spojrzenia na proces uczenia się przez całe życie z innej niż polska perspektywy, a także do poszukiwania odpowiedzi na wciąż otwarte pytania: Na ile znamy i rozumiemy sytuację osób starszych? W jakim stopniu społeczna i profesjonalna odpowiedź na potrzeby edukacyjne i na inne rodzaje aktywności osób starszych jest adekwatna i skuteczna? Monika Dorota Adamczyk
Nauczyciel doskonały
Wydawca: Impuls
wysyłka: 48h
27,60
-31%
40,00 zł
Problematyką osobowości nauczyciela zajmowali się głównie psycholodzy. Pierwsze polskie dociekania w tym zakresie odnoszą się nie do osobowości, lecz do „duszy” nauczyciela. Później pojawiły się prace traktujące o jego „instynkcie” i „typie antropologicznym”. Przedmiotem kolejnych rozważań stał się „talent” nauczyciela i wreszcie zaczęto zajmować się nauczycielską „osobowością”. Pojmowano ją zresztą rozmaicie – jako strukturę, w której dominującą rolę odgrywają czynniki biologiczne bądź psychologiczne, pedagogiczne czy społeczne. W badaniach nad zawodem nauczyciela prowadzonych w ostatnich kilkudziesięciu latach daje się zauważyć zjawisko odchodzenia od badań normatywno-spekulatywnych, opartych na rozumowaniu dedukcyjnym, i podejmowaniu badań empirycznych, opartych na rozumowaniu indukcyjnym. W re?eksji nad nauczycielem mamy do czynienia z przesuwaniem się punktu ciężkości z prób nakreślenia obrazu idealnego nauczyciela w kierunku badań empirycznych czynnych zawodowo rzeczywistych nauczycieli, kończących się z reguły próbami typologii. […] Jeden z najwybitniejszych twórców polskiej pedeutologii – Jan Władysław Dawid – w swoim dziele O duszy nauczycielstwa pisał, że: „Istotą nauczycielskiego powołania jest miłość dusz ludzkich”. Ta miłość do wychowanków stanowiła dla autora fundament efektywności pracy wychowawczej i motywację do samokształcenia nauczyciela. […] W ostatnich latach odnotowuje się coraz częściej badania nad rzeczywistym nauczycielem. Analizuje się jego czynności zawodowe i poszukuje czynników warunkujących większą efektywność pracy. W badaniach tych coraz wyraźniej eksponuje się aspekt prakseologiczny. Szuka się odpowiedzi na pytania: co powinien wiedzieć i umieć dobry nauczyciel określonej specjalności? Jak poszczególne czynności związane z wykonywanym zawodem powinien wykonywać, aby działać sprawnie i skutecznie? Jakie kompetencje moralne, społeczne i komunikacyjne powinien posiadać? Przy zastosowaniu w badaniach metody indukcyjnej stwierdzono rzeczywiste cechy konkretnych nauczycieli lub grup nauczycielskich. Pokazano czynniki warunkujące osiąganie sukcesów pedagogicznych, wskazano na zależności między cechami osobowo-zawodowymi i niektórymi czynnikami zewnętrznymi a rezultatami pracy. […] Jak pisze autor Nauczyciel dokonały publikacji Janusz Bielski cech efektywnego nauczyciela poszukuje się również dzisiaj, ale coraz częściej pojawiają się u badaczy przekonania, że cechy te nie są wrodzone i że można je wykształcić w procesie przygotowania zawodowego. Głównym przedmiotem współczesnych badań staje się rzeczywisty nauczyciel, działający w konkretnych warunkach. Odrzuca się założenie, że nauczyciel jest z natury doskonały. Wytworzył się też „realistyczny” stosunek do jego pracy dydaktyczno-wychowawczej, z pewnym odcieniem krytycyzmu. Nauczyciel, który nie najlepiej wykonuje swoje zadania, może spotkać się z brakiem akceptacji nie tylko ze strony swoich zwierzchników. Powstała swego rodzaju społeczna presja na doskonalenie się w zawodzie. Coraz częściej odrzuca się pogląd o istnieniu jakiegoś jednego warunku decydującego o efektach pracy zawodowej nauczyciela, a przyjmuje się założenie, że rezultaty pracy uwarunkowane są całym zespołem różnorodnych czynników.
W ubiegłym roku świętowaliśmy 100-lecie odnowienia tradycji Politechniki Warszawskiej, wspominając powrót do nauczania akademickiego w języku polskim w listopadzie 1915 roku. W 2016 roku obchodzimy rocznicę 200-lecia kształcenia technicznego na ziemiach polskich, wynikającą z faktu utworzenia na początku XIX w. Szkoły Akademiczno-Górniczej w Kielcach. W przyszłym roku wypada 100-lecie utworzenia w Politechnice Warszawskiej samodzielnego Wydziału Inżynierii Wodnej. Warto więc przypomnieć, że korzenie obecnej działalności Wydziału Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska, do 31 grudnia 2015 r. noszącego nazwę Wydziału Inżynierii Środowiska, mają długą i bogatą historię. Sięgają one początków polskojęzycznej uczelni technicznej, w której Wydział Inżynierii Budowlanej i Rolnej był jednym z czterech utworzonych wydziałów. Kolejne dziesięciolecia funkcjonowania Uczelni owocowały systematycznym rozwojem problematyki badań naukowych i działalności dydaktycznej w zakresie szeroko rozumianego środowiska wewnętrznego i zewnętrznego oraz budownictwa wodnego.
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja”) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na analizie i opisie, organizowanego przez nauczyciela, środowiska edukacyjnego sprzyjającego uczeniu się dzieci. Podejmują próbę nie tylko prezentacji, lecz także wyznaczenia kierunku rozwoju alternatywnych sposobów, które mają prowadzić do pożądanych zmian w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, umożliwiających urzeczywistnianie postulatu stymulowania wszechstronnego rozwoju dziecka. W tej samej serii ukazały się publikacje: Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych (red. Wiesława Leżańska, Aleksandra Feliniak) oraz Nauczyciel wczesnej edukacji. Rozwijanie kompetencji zawodowych (red. Wiesława Leżańska, Dorota Radzikowska).
Książka Władysława T. Miodunki jest pierwszą monografią glottodydaktyki polonistycznej. Pierwszeństwo to wynika nie z braku zainteresowania tą problematyką przez osoby zajmujące się nauczaniem języka polskiego jako obcego czy drugiego, lecz jest związane z tym, że glottodydaktyka polonistyczna dopiero niedawno stała się odrębną dziedziną nauki. Jest to więc przedsięwzięcie bardzo ważne i (…) pionierskie. Nie jest przypadkiem, że tak ważne opracowanie wyszło spod pióra prof. W. T. Miodunki, niezwykle zaangażowanego w powstanie tej dziedziny i zasłużonego na wielu glottodydaktycznych polach, a także wychowawcy (opiekuna naukowego, mentora) dwóch pokoleń krakowskich glottodydaktyków polonistycznych. (…) Opracowanie W. T. Miodunki pokazuje niezwykle wyraźnie, jak wielki postęp dokonał się od lat 60. XX wieku do chwili obecnej. Jak wielką pracę wykonali najpierw nauczyciele JPJO, później naukowcy (…), by po kilku dziesięcioleciach można było mówić o istnieniu glottodydaktyki polonistycznej jako o osobnej dziedzinie nauki. Z recenzji prof. Anny Dąbrowskiej Władysław T. Miodunka – profesor zwyczajny w Katedrze Języka Polskiego jako Obcego na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Językoznawca specjalizujący się w badaniach języka polskiego w świecie, bilingwizmu polsko-obcego i w badaniach z zakresu glottodydaktyki polonistycznej. Od 1973 r. zajmuje się nauczaniem polszczyzny jako języka obcego i drugiego w Polsce i w świecie. Jest autorem wielu prac naukowych z tego zakresu oraz redaktorem serii podręczników i rozpraw naukowych z zakresu glottodydaktyki polonistycznej. W latach 2003-2016 r. kierował pracami Państwowej Komisji Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego. Członek Rady Języka Polskiego. Twórca krakowskiej szkoły glottodydaktyki porównawczej.
Treść książki jest kontynuacją pierwszej pt. Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym, wydanej w Oficynie Wydawniczej "Impuls". W obydwu publikacjach są opisane przyczyny, patomechanizmy, objawy i rodzaje zaburzeń artykulacji oraz sposoby ich ­diagnozy. Niniejsza książka składa się z pięciu części. Pierwsza zawiera omówienie normy artykulacyjnej spółgłosek polskich najczęściej zaburzonych u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Normę wymawianiową Autorka przedstawiła w celu ustalenia podstaw teoretycznych, których jej badania dotyczą. W części drugiej zaprezentowała stan badań nad artykulacją i jej zaburzeniami, rodzaje zaburzeń artykulacyjnych, a także przyjętą terminologię i klasyfikację dotyczącą zaburzeń mowy, w tym artykulacji. W trzeciej Autorka opisała wybrane metodologiczne podstawy badań własnych nad zaburzeniami artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Sformułowała problemy i pytania badawcze, a także hipotezy. Ponadto zaprezentowała metodę zbierania materiału badawczego i propozycję własnych narzędzi badawczych. W części czwartej przedstawiła jakościowe i ilościowe wyniki badań nad zaburzeniami artykulacji, sprawnością aparatu artykulacyjnego, funkcjami fizjologicznymi w obrębie obwodowego narządu mowy, budową nasady, a także praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia diagnozy logopedycznej w odniesieniu do tych wyników. Część piąta zawiera analizę porównawczą z uwzględnieniem rezultatów badań oraz dyskusję nad poglądami na temat zaburzeń artykulacji i jej przyczyn prezentowanych w literaturze przedmiotu. W podsumowaniu zamieszczone zostały najważniejsze wyniki badań i wnioski praktyczne dotyczące diagnozy logopedycznej. O wyborze tematyki zadecydowały potrzeby naukowe i długoletnia praktyka logopedyczna. Już na początku drogi zawodowej zauważyła, że proces diagnozy i terapii zaburzeń mowy dzieci wstępujących do szkoły jest ciągle nieusystematyzowany, a stan opieki logopedycznej w przedszkolach i szkołach podstawowych niewystarczający. Autorka żywi nadzieję, że książka przyczyni się do głębszego i lepszego poznania trudności dzieci w zakresie artykulacji oraz pomoże logopedom w dokonywaniu wnikliwej diagnozy i właściwego planowania terapii. Chciałaby, aby zaprezentowane wyniki badań, rozwiązania diagnostyczne i uwagi okazały się przydatne w codziennej pracy z dziećmi mającymi zaburzenia mowy, służyły dydaktyce oraz przyczyniły się do poprawy stanu opieki logopedycznej w przedszkolach i szkołach podstawowych.
Kwartalnik Pedagogiczny 2016/3
wysyłka: 48h
16,93
-15%
20,00 zł
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Jak kształcić współczesnych inżynierów na miarę XXI wieku? Jak spełnić oczekiwania przyszłych pracodawców? W jaki sposób przekazać studentom jak najwięcej wiedzy specjalistycznej, a jednocześnie wykształcić w nich umiejętności kierowania zespołami ludzkimi? Jak ich stymulować by stawali się liderami, potrafili dzielić się swą wiedzą z innymi, byli kreatywni i sprawili, że nasza gospodarka stanie się bardziej innowacyjna? Jaka jest w tym rola uczelni technicznych? Czego wymagać od wykładowców akademickich? [...] W książce zwracamy uwagę, że politechnika jest najlepszym przykładem organizacji uczącej się i jako taka winna być źródłem kapitału intelektualnego dla przyszłych pracodawców. Omawiamy proces trójwymiarowej edukacji inżynierskiej i przedstawiamy opinie studentów na ten temat. Odnosimy się do wymagań, co do kompetencji absolwenta uczelni technicznej, a szczególny nacisk kładziemy na znaczenie umiejętności menedżerskich inżynierów i ich rolę jako liderów konkretnych zespołów. W ostatnim rozdziale przedstawiamy powinność i znaczenie interesariuszy w kształtowaniu sylwetki inżyniera i krótko kreślimy perspektywy tego zawodu. Ze wstępu
Ruch harcerski w latach 1980–1989
Wydawca: Impuls
wysyłka: 48h
29,64
-22%
38,00 zł
„Wybór źródeł do dziejów ruchu harcerskiego w Polsce Ruch harcerski w latach 1980–1989” jest kontynuacją serii wydawniczej wydanej nakładem Oficyny Wydawniczej „Impuls”, dotyczących dziejów organizacji harcerskich od chwili powstania stowarzyszeń do czasów współczesnych: - z 2014 r. trzytomowego „Wyboru źródeł do dziejów ZHP”. Tom I Utworzenie ogólnopolskiego Związku Harcerstwa Polskiego i czas próby ruchu harcerskiego (1918-1944), Tom II Walka, sowietyzacja, odwilż, kryzys i upadek (1944-1988), Tom III Odrodzenie, lata demokracji (1989-2014) - z 2016 r. „Dziedzictwo, którego nie można odrzucić. Próba interpretacji wybranych źródeł z lat 1918–2015 do dziejów Związku Harcerstwa Polskiego”. -z 2017 r. trzytomowego „Wyboru źródeł do dziejów ZHR”, Tom I, Utworzenie i rozwój Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej 1989-1999, Tom II, Rozwój Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej 2001-2016, Tom III, Statuty oraz komentarze, dokumenty, dotyczące Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego 1989-2016, Opublikowanie tych źródeł ma na celu udostępnienie szerszemu gronu czytelników materiałów dostępnych jak dotąd nielicznym. Chcę w ten sposób ułatwić zainteresowanym studia nad dziejami ruchu harcerskiego przez samodzielną lekturę i własną interpretację zgromadzonych dokumentów. Umieściłam tu źródła odnalezione podczas kwerend przeprowadzonych w latach 2014–2016 w zasobach Archiwum Akt Nowych w Warszawie (AAN), Archiwum ZHR w Warszawie przy ulicy Litewskiej, na stronach internetowych ZHR, we wcześniejszych publikacjach zawierających źródła oraz zasobach kolekcjonerów. Niniejszy „Wybór źródeł do dziejów ruchu harcerskiego w Polsce. Ruch harcerski w latach 1980–1989” składa się z dwóch rozdziałów: 1. Dyskusje „harcerskie”; 2. Stanowiska władz państwowych, kościelnych, organizacji w sprawie organizacji harcerskich. Tom niniejszy mieści w sobie dokumentację obrazującą dyskusję wewnątrz i poza środowiskiem harcerskim na temat kształtu ruchu harcerskiego w nowej rzeczywistości społecznej w latach 1980–1989. Są to materiały, które odnalazłam w czasie kwerend prowadzonych przy okazji pracy nad serią „Wybór źródeł do dziejów Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej”. Jednakże nie zdecydowałam się na włączenie do niej poniższych materiałów, stąd pomysł na osobną serię „Wybór źródeł do dziejów ruchu harcerskiego w Polsce. Ruch harcerski w latach 1980–1989”, w której mam nadzieję, w kolejnych latach pojawią się następne tomy.
1
/
2
/
3
/
4
/
5
... 194
Idź do strony:
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka